x تبلیغات
با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید.

حسابداری بهای تمام ‌شده

 اطلاعات حسابداری بهای تمام شده برای مدیران طراحی شده است.به این دلیل که مدیران تصمیمات را فقط برای سازمان خودشان اتخاذ میکنند،نیازی به این اطلاعات به‌صورت قابل‌مقایسه با اطلاعات مشابه سایر سازمانها وجود ندارد و معیار مهم این است که اطلاعات باید برای تصمیماتی که مدیران در یک محیط خاص کسب و کار از جمله ایجاد راهبرد عملیاتی میگیرند، مرتبط باشند.

از اطلاعات حسابداری بهای تمام شده معمولاً در اطلاعات حسابداری مالی استفاده میشود، اما ابتدا روی استفاده آنها توسط مدیران برای تصمیم‌گیری تاکید داریم. حسابدارانی که اطلاعات حسابداری بهای تمام شده را رسیدگی میکنند با ارائه اطلاعات خوب به مدیرانی که تصمیم‌گیرنده هستند ارزش افزوده ایجاد میکنند. بدون در نظر گرفتن اینکه سازمان یک شرکت تولیدی، یک بانک، یک سازمان غیرانتفاعی، یک سازمان دولتی، یا حتی یک مدرسه باشد، متعاقب تصمیم‌های بهتر، بهبود عملکرد حاصل خواهد شد. سامانه حسابداری بهای تمام شده حاصل تصمیم‌گیریهای مدیران یک سازمان و محیطی است که آنها میسازند.
 
بهای تمام شده
حسابداری بهای تمام شده به‌عنوان فرایند گردآوری، تجزیه و تحلیل، تلخیص و ارزیابی دوره‌های مختلف عملیاتی شامل هزینه‌ها و مشاوره مدیریت در مناسب‌ترین دوره عملکرد براساس صرفه‌جویی در هزینه و توانایی مدیریت درنظرگرفته میشود. سازمانها و مدیران اغلب اوقات علاقه‌مند و نگران هزینه‌ها هستند. کنترل هزینه‌های گذشته، حال، و آینده بخشی از وظیفه همه مدیران در یک شرکت است. در شرکتهایی که سعی میکنند سوددهی داشته باشند، کنترل هزینه‌ها به‌طور مستقیم تاثیرگذار است. دانستن هزینه‌های محصولات برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت و ترکیب تخصیص محصولات و خدمات ضروری است.
سامانه‌های حسابداری بهای تمام شده میتواند منابع مهمی از اطلاعات برای مدیران یک شرکت باشد. به همین دلیل، مدیران قوت و ضعفهای سامانه‌هایی حسابداری بهای تمام شده را درک میکنند، و در ارزیابی و تکامل سامانه‌های اندازه‌گیری و اداره بهای تمام شده مشارکت میکنند. برخلاف سامانه‌های حسابداری که به ارائه گزارشهای مالی دوره‌ای کمک میکنند، سامانه‌ها و گزارش های حسابداری بهای تمام شده موضوع قوانین و استانداردهایی مانند اصول پذیرفته شده عمومی حسابداری نیستند. در نتیجه، طیف وسیعی از سامانه‌های حسابداری بهای تمام شده در شرکتهای مختلف و حتی گاهی در بخشهای مختلف یک شرکت یا سازمان وجود دارد.
برای دانستن تاریخ قمری امروز و ... کافیست وارد سایت یار شوید.
برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.
 

داشبورد مدیریتی چیست و چه مزایایی دارد؟

 داشبورد مدیریتی که با نام داشبورد استراتژیک هم شناخته می‌شود، اطلاعات مهم و ضروری کسب‌وکار را به‌صورت تصویری و گرافیکی، به مدیرانی که با محدودیت‌های زمانی مواجه هستند، ارائه می‌دهد. این موضوع بسیار مهم است که داشبورد خود را بر اساس یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) معنادار و هدف‌دار ایجاد کنید تا بتوانید از مزایای داشبورد مدیریتی که شامل پاسخ به سؤالات مهم و حیاتی درزمینه‌ی تجارت و کسب‌وکار، هماهنگ کردن فعالیت‌های تجاری با استراتژی شرکت و افزایش بهره‌وری و سودآوری است، بهره‌مند شوید. استفاده از داشبورد مدیریتی با ترکیبی از نرم‌افزارهای مبتنی بر وب و داده‌های واقعی، بسیار آسان است.

داشبورد مدیریتی چیست؟

بر اساس آمار شرکت آی بی ام(IBM) روزانه بیش از 2،5 کوینتیلیون بایت دیتا تولید می‌شود. در دنیایی که در این حجم عظیم از اطلاعات در حال غرق شدن است، بسیار مهم است که بتوانید تنها اطلاعاتی را که برای شما و شرکتتان مهم و حیاتی هستند، به دست بیاورید تا بتوانید به‌سرعت و به‌راحتی، به تصمیماتی صحیح برای پیشرفت دست‌یابید. شما از طریق یک داشبورد مدیریتی می‌توانید مقدار بسیار عظیمی از اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید و تصمیماتی را مبتنی بر اطلاعات واقعی و در زمان صحیح اتخاذ کنید. با توجه به اینکه داشبورد مدیریتی قادر است تا از طریق یک رابط گرافیکی و تصویری داده‌ها را بررسی کند، مدیران سازمان‌ها می‌توانند از طریق این اطلاعات، نمایی کلی از سازمان یا شرکت خود به دست بیاورند و آن را در مقابل بحران‌های مختلفی ایمن کنند و از طرفی فرصت‌های مختلف را برای پیشرفت سازمان بررسی نمایند.

 داشبورد مدیریتی می‌تواند اعداد، شاخصه‌ی کلیدی عملکرد (KPI) و حتی در برخی موارد کارت‌های امتیازدهی عملکرد (Performance Scorecards) را در صفحه‌ای مجزا و با دسترسی‌های مختلف برای مدیران سطوح بالای سازمانی نمایش دهد. یک رابط کاربری سفارشی‌سازی شده در داشبورد مدیریتی، باید قادر باشد تا اطلاعات گوناگونی همچون نرم ‌افزار حسابداری، سامانه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ایمیل‌های شرکتی و برنامه‌های تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت را از منابع مختلف جمع‌آوری کند.

قابلیت های داشبورد مدیریتی

قابلیت سفارشی‌سازی

شما باید قادر باشید تا به اطلاعاتی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را به شیوه ای که برای شما راحت‌تر و مناسب‌تر است مشاهده نمایید .کاربران داشبوردهای مدیریتی باید بتوانند تا هر آن چه را که در داشبورد مشاهده می‌کنند، سفارشی‌سازی کنند و تغییر دهند.

قابلیت کشیدن و رها کردن

کشیدن و رها کردن(Drag-and-Drop) روشی سریع و آسان برای کار با نرم‌افزارهای کاربردی است. با این روش شما می‌توانید از طریق نشانگر موس، فایل‌ها و مدارک موردنیازتان را به هر جا که دوست دارید منتقل کنید. شما از طریق این قابلیت می‌توانید ابزارهای مختلفی را به داشبورد خود اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری را مورد بررسی قرار دهید .قابلیت کشیدن و رها کردن، یک روش بسیار ساده و آسان برای رفع نیازهای مدیریتی شماست.

قابلیت انتخاب رنگ و فونت

شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌ها و فونت‌های مختلف، داشبورد خود را ازنظر بصری جذاب‌تر کنید. این قابلیت به‌خصوص برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از بعضی اطلاعات، به‌عنوان ابزاری برای فروش استفاده کنند بسیار کارآمد است .این انعطاف‌پذیری ظاهری، برای شرکت‌هایی که دوست دارند داشبوردشان را با برند خود هماهنگ کنند بسیار مناسب است.

قابلیت نمایش‌های گرافیکی مختلف

به‌جز نمودارها و چارت‌های گرافیکی، شیوه‌های مختلف دیگری نیز برای نشان دادن اطلاعات مختلف وجود دارد. برخی از گزینه‌های نمایش گرافیکی اطلاعات عبارتند از: سرعت‌سنج (speedometers)، نقطه‌گذاری(dot plots) ، محورها(pivots) و نمودارهای تعاملی(interactive graphs)

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ و ساعت امروز نیز کافیست وارد سایت یار شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 

آشنایی با مراحل استخدام | استخدام فرآیند کوتاه مدت نیست

 استخدام فرآیند کوتاه مدت نیست!

وقتی از فرآیند و مراحل استخدام صحبت می‌کنیم، تصورمان فرآیندی است که یک شرکت، سازمان یا استارت‌آپ طی آن نیروهای جدیدی را یافته و جذب می‌کند. به نظر ساده می‌رسد، نه؟خب، در پاسخ باید بگوییم که مراحل استخدام به‌هیچ‌وجه آسان و کوتاه نیست زیرا اگر فرآیند استخدام یک فرد ساده بود، همۀ شرکت‌ها آن را به سرعت انجام می‌دادند. این دقیقاً یکی از دلایلی است که شرکت‌ها واحدی به نام منابع انسانی دارند و همواره سعی می‌کنند که آن‌ها را رشد و آموزش دهند ( اهمیت آموزش مدیریت منابع انسانی بسیار پر اهمیت است) اگر به عنوان یک کارفرما چندان با فرآیند و مراحل استخدام آشنا نیستید، ما دقیقاً این مطلب را برای شما نوشته‌ایم. استخدام یک فرآیند کوتاه مدت و یک مرحله‌ای نیست و نیاز به اجرای سلسله مراتبی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد. با این حال، در ابتدا نگاهی به فرآیند استخدام داشته باشیم.

فرآیند استخدام چیست؟
فرآیند استخدام روشی برای دسته‌بندی کاندیداهای موجود به منظور یافتن و جذب کردن کارمندان جدید است که این روش برای هر سازمان به شکلی منحصر به‌فردی تعریف شده است. عموماً، فرآیند استخدام توسط واحد منابع انسانی شرکت‌ها صورت می‌گیرد. با این حال، شرکت‌های بسیاری هستند که جهت استخدام نیروهای خود از شرکت‌هایی واسط (که با نام آژانس‌های استعدادیابی یا آژانس‌های کاریابی شناخته می‌شوند) کمک می‌گیرند. مسئولیت انجام فرآیند استخدام با توجه به ساختار سازمانی شرکت‌ها می‌تواند بر عهده واحدها یا تیم‌های مختلف باشد.

آیا فرآیند استخدام همیشه یکسان است؟

مطمئناً هر سازمان و شرکتی فرآیند استخدام مخصوص خود را دارد. فرآیند استخدامی که برای شرکتی تاثیر مثبت دارد، لزوماً برای شرکت دیگر همان تاثیرگذاری را ندارد. به همین دلیل است که توانایی خودآگاهی از ضروریات تیم منابع انسانی در مراحل استخدام است. شما به عنوان شخص استخدام کننده نمی‌توانید بر اساس حدس و گمان عمل کنید، بلکه باید فرایندی را به کار بگیرید که مطمئن هستید نیازتان را بر طرف می‌کند. آنچه باید به یاد داشته باشید این است که در فرآیند استخدام، واقعاً باید استخدام کرد. یکی از مسائل مهم در فرآیند استخدام، جذب نیروهای درجه یک و تراز اول بازار کار است. تیم منابع انسانی شما باید بتوانند این عده از کارشناسان را به مجموعه شما جذب کنند. شاید بپرسید چرا؟ زیرا این افراد اصلاً به دنبال کار نیستند! به احتمال زیاد، این عده از متخصصان، در حال حاضر در شرکتِ خوبی مشغول به کار هستند و حقوق خوبی هم دریافت می‌کنند. البته ناگفته نماند که استخدام چنین افرادی کار چندان آسانی نیست.

دقیقاً به همین دلیل باید به خاطر داشته باشیم که فرآیند استخدام به این معنی نیست که در یک وب‌سایت استخدامی یک آگهی درج کنیم و منتظر بمانیم تا رزومه ها دسته‌دسته برایمان ارسال شوند. با درج آگهی در وب‌سایت استخدامی، شاید بهترین نیروی کاری که در آن بازه زمانی به خصوص به دنبال کار می‌گردد را پیدا کنید. اما قطعاً بهترین کاندیداهای ممکن را پیدا نخواهید کرد. مدیران ارشد مجموعه زمانی که در حال بررسی فرآیند و مراحل استخدام هستند، باید ذهنیتی باز و فعال داشته باشند. به عبارت دیگر، تمرکز آن‌ها باید بر روی شناسایی، جذب، مصاحبه، استخدام و نگهداری بهترین کاندیداهای در دسترس در بازار باشد (فارغ از اینکه به دنبال شغل هستند یا نه). جمله قبل، تعریف خلاصۀ فرآیند استخدام است.

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ و مناسبت امروز و ... می توانید وارد سایت یار شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 

چرا به مصاحبه کاری دوم دعوت نمی شویم؟

   پیدا کردن کار همیشه با سختی و نا امیدی همراه است، اما شاید هیچ چیز آزاردهنده تر از ماندن در مرحله مصاحبه اولیه نباشد. فرقی نمی کند که در همان گام اول یعنی جلب نظر کارفرما مشکل دارید یا اینکه در مراحل نهایی گزینش و بستن قرارداد دچار مشکل می شوید و از آگهی استخدام باز می مانید؛ در هر مرحله ای که هستید نباید برای رسیدن به هدف خود کوتاهی کنید. یکی از چالش برانگیز ترین مراحل استخدام رسیدن به مرحله دوم مصاحبه کاری است؛ ممکن است حتی در مصاحبه اول خیلی خوب عمل کرده باشید ولی بازهم به مصاحبه دوم دعوت نشوید! در این مقاله می خواهیم با یکدیگر دلایل نرسیدن افراد به مرحله دوم مصاحبه های کاری شرکت ها را بررسی کنیم.

دلایلی که به مصاحبه کاری دوم دعوت نمی شوید.(دلایلی که مربوط به شما نمی شود!)

قبل از اینکه هر فکر منفی به ذهن تان برسد و بخواهید سریع خودتان را مقصر بدانید، باید بدانید که گاهی در مسیر کاریابی اتفاقاتی میافتد که از دست شما خارج هستند و نرسیدن شما هیچ ربطی به لیاقت و توانایی تان ندارد. پس اگر یکی دو مصاحبه رفته اید ولی خبری از شرکت ها نشده است و با شما برای مصاحبه کاری دوم تماس نگرفته اند، اصلاً فکر نکنید که مشکل از شما است!
نیازمندی کارفرما تغییر کرده است!
همیشه نیازهای شرکت ها در حال تغییر است؛ مثلاً بودجه شان را محدود کرده اند. پول هایشان را در بخش دیگری می خواهند هزینه کنند. یا اینکه این پست را به تیم دیگری واگذار کرده اند و این تیم نیز در جای دیگری مستقر شده اند. گاهی این اتفاقات در وسط مراحل گزینش شما رخ می دهد. در واقع شما در این شرایط برای کاری اقدام کرده اید، که دیگر وجود ندارد و ممکن است در این شرایط شرکت به شما اطلاع دهد و محترمانه از شما عذر خواهی کند یا اینکه نیازی نبیند که شما را در جریان لغو فرآیند جذب نیرو بگذارد.

ممکن است همرنگ آن سازمان نباشید!
وقتی حرف استخدام به میان می آید هماهنگی با فرهنگ سازمان و همرنگ بودن با جماعتی که در آن شرکت کار می کنند، به اندازه مهارت (بلکه بیشتر از آن) اهمیت پیدا خواهد کرد. مثلاً فرض کنیم شما یک نیروی بسیار نخبه و ماهر با توانایی بالا هستید و در مصاحبه نیز از سایرین امتیاز فنی و علمی بالاتری آورده باشید؛ اما شما فردی با ظاهری ساده باشید و از نظر روابط اجتماعی یک شخص کاملاً مقید و سالم باشید؛ اما آن مجموعه کاری زیاد به حفظ سلامت روابط کارکنان خود اهمیتی ندهد و بالعکس نیروهایی با ظاهر و پوشش غیر متعارف بخواهد! در این شرایط به احتمال زیاد شما به مصاحبه کاری دوم دعوت نخواهید شد، حتی اگر وارد چنین مجموعه ای هم شوید، قطعاً کارایی شما کاهش خواهد یافت و از کار کردن در چنین مجموعه ای لذت نخواهید برد!

برای داشتن یک تقویم شمسی به میلادی یا کسب اطلاعات در خصوص تاریخ امروز در ایران کافیست وارد سایت یار شوید. 

منبع 

چرا برای شرکتم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خریدم؟

 می خواهم از تجربه شخصی خودم درباره استفاده از نرم افزار CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بگویم. اوایل شروع به کار شرکت، تعداد مشتریان آنقدر کم بود که نام ، تلفن ، نرم افزارهایی که از ما خریده بودند و حتی گاهی ماجراهای هیجان انگیز دعوای کارمندان با مدیرانشان را حفظ بودم!

به مرور، هم مشتریان بیشتر شدند هم تیم ما بزرگتر شد. به روزهایی رسیده بودیم که از اتاق تیم پشتیبانی یکی داد می زد خانم فلانی(منشی شرکت)، شرکت ایکس چه نوع قراردادی دارد؟ در قراردادش چند ایستگاه کاری دارد؟ گاهی شماره تلفن ها پیدا نمی شد، اسم فرد موردنظر را یادشان نبود و … خلاصه ماجراهایی داشتیم . این ها بخشی از مشکل بود. اطلاعات گران قیمت مشتریان بالقوه که برای آشنایی با ما تماس می گرفتند هم خیلی وقت ها از دست می رفت و موقع پیگیری نمی دانستیم چه جوری با کی تماس بگیریم.

من از دور ناظر این بلبشو بودم. (چرا دور؟ آخر اتاق من معمولا آخرین نقطه دفتر کارمان است، جای دنج دفتر! ). حس می کردم یک جای کار می لنگد و این روش ارتباط با مشتری خیلی جذاب به نظر نمی رسد! مساله را با مشاور شرکت مطرح کردم. در پایان بحث و گفتگوها به تهیه یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رسیدیم. جست و جوها شروع شد و بعد از یک هفته تماس و صحبت و کاتالوگ گرفتن و جلسه گذاشتن، نرم افزار فروش انتخاب کردم و زندگی شیرین شد!

ارتباط با مشتری

حالا بانک اطلاعاتی کامل و دقیقی از همه مشتریان داشتیم. نرم افزار وصل بود به تلفن سانترال. طوری که وقتی مشتری تماس می گرفت قبل از شنیدن صدای زنگ، اطلاعاتش روی صفحه مانیتور همه ما ظاهر می شد. آفرین به تکنولوژی، صدآفرین به ما برنامه نویس ها. چه می کنیم واقعا! حالا بعد از هر تماس، سریع در چند کلمه خلاصه مکالمه را می نوشتیم. همیشه می دانستیم چه زمانی با چه کسی راجع به چه چیزی حرف زده ایم. نظارت بر اوضاع هم برای من ساده شد. به راحتی در پایان روز تعداد تماس ها را می دیدم. اینکه کدام کارشناس بیشترین پاسخ ها را داده است و کدام زحمت خاصی به خودش نداده است، کدام مشتری خیلی تماس گرفته و می پرسیدم که چرا کارش راه نیفتاده. گاهی هم می دیدم حسابدارمان چندین بار زنگ زده برای وصول مطالبات و مشتری گرامی هیچ اهمیتی نداده است. خودم تماس می گرفتم که ای درد و بلاتان به سرم کمی هم هوای ما را داشته باشید! و معمولا هم هوای ما را داشتند و دارند.

برای داشتن تقویم شمسی به میلادی یا امروز در تاریخ و ... کافیست وارد سایت یار شوید. 

برای ادامه مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 

تنزیل چک و سفته

 در حال حاضر در روابط بازرگانی استفاده از دفاتر و مدارک تجاری، مانند چک و سفته، رایج می باشد و در نتیجه تنزیل مدارک تجاری رخ می دهد که یقینا در رابطه با تنزیل موضوعات متنوعی شنیده اید. اکنون در این جا تلاش می کنیم این موضوع را به زبان ساده برای شما توضیح دهیم . در کشور ما تنزیل چک یا سفته دیدگاه سود را داشته و مطابق دین اسلام حرام می باشد، به همین دلیل فرآیندی قانونی و رسمی برای این امر تعیین نشده است و تنها به شکلی مختصر در منابع حسابداری آنلاین، به صورت خلاصه وار به آن پرداخته شده است.

تعریف تنزیل مدارک تجاری:
تنزیل مدارک تجاری یعنی واگذاری آن پیش از سر رسید به قیمتی پایین تر از وجه اسمی آن که تنزیل کننده اسناد تجاری می بایست بانک باشد و وصول کننده مبلغ این اسناد، دارنده آن ها یا شخص ذینفع است. شخص ذینفع طی وصول مبلغ از بانک، اسناد تجاری را به سود بانک پشت نویسی می کند.

شرکت ها نیز در صورتی که به پول نقد احتیاج داشته باشند یا بخواهند میزان نقدینگی حساب خود را افزایش دهند، سفته ها و چک های زمان دار خود را پیش از وصول آن ها با مبلغی پایین تر می فروشند که نوع دیگری از تنزیل چک و سفته است. مواردی که حائز اهمیت است، چگونگی تعیین وجه تنزیل و نحوه ثبت کردن حسابداری آن است که برای این امر، اطلاعات ذکر شده در زیر ضروری است.

مدت زمان تنزیل:
مدت تنزیل شامل بازه زمانی بین مورخه تنزیل و سر رسید آن می باشد. در مشخص کردن مدت زمان تنزیل، روز تنزیل محسوب نمی شود اما روز مربوط به سر رسید سفته در حساب کردن بازه زمانی در نظر گرفته می شود. به زبان ساده مدت زمان تنزیل به این صورت است که اگر شما سفته یا چکی را در اختیار دارید که سی روز دیگر سر رسید آن می باشد و سفته یا چک را تا ده روز پیش خود نگه می دارید و بعد از گذشت ده روز احتیاج به پول نقد پیدا می کنید، به همین خاطر به بانک می روید و سفته یا چک را تنزیل می کنید.

مدت زمان تنزیل در این مثال، بیست روز است، زیرا ده روز پیش شما بوده است و حالا که آن را به بانک برده اید، بیست روز تا سر رسید آن مانده است. نرخ تنزیل براساس توافق بین طرفین مشخص می شود. علاوه بر این، در بعضی موارد این مقدار از طرف بانک یا با توجه به میزان تورم اعمال می شود.

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ میلادی به شمسی یا امروز تاریخ چندم است تنها کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید. 

بررسی تعریف سند

  از دیدگاه حقوق اسلامی :

یکی از معانی مشهور سند در اصطلاح و فقه اسلامی، رُوات یک حدیث است. سند به معنی طریق متن است و منظور از متن، متن حدیث است که آنرا لفظ حدیث گویند و معنی سند به طریق متن برای آن است که دانسته شود حدیث، برگرفته از قول چه کسی است

از دیدگاه قوانین مالی ایران :

در قوانین مالی ایران سند به صورت کلی تعریف نشده است، بلکه بر حسب مورد تعریف گردیده‌است.ماده ۱۶ قانون محاسبات عمومی(مکتوب ۲۱ سفر ۱۳۲۹): “بودجه دولت سندی است که معاملات دخل و خرج مملکتی برای مدت معینی در آن پیش‌بینی و تثبیت می‌گردد. مدت مزبور را سند مالیه گویند، که عبارت است از یکسال شمسی.”

دیدگاه اصول حسابداری:

“هر نوشته‌ای که ذمه سازمان یا شخص حقیقی یا حقوقی را که به نحوی با سازمان طرف حساب و معامله‌است مشغول یا بری نماید یا مبین پرداخت وجهی جهت خرید کالا یا خدمات و یا حاکی از انعقاد قرارداد یا وقوع عقدی باشد و یا از آثار ناشی از حقوق خاصی  حکایت نماید به شرط وجود اهلیت و دارا بودن امضاء مجاز لازم برای رسیدن به یکی از مقاصد, سند محسوب می‌شود.”

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ های میلادی به شمسی یا داشتن یک تقویمانلاین کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.

تفاوت بایگانی و آرشیو

   قفسه نگهداری زونکن‌ها :

بایگانی یا آرشیو (به فرانسوی: Archive)‏ به کلیه سوابق واسناد و مدارک عمومی یا تاریخی که توسط دولت یا یک سازمان دولتی یا اداره یا موسسه و یا تاسیساتی از این قبیل نگهداری می‌شود و نیزاسناد و مدارکی که خانواده یا فرد در ارتباط با کار خود تهیه و یا دریافت می‌کند و آن‌ها را تحت نظر خود محافظت یا نگهداری می‌نماید، گفته می‌شود.

تاریخچه آرشیو :

از زمانی که بشر توانست مدارک مربوط به زندگانی و فعالیت‌های اقتصادی و نیز جزئیاتی از زندگی شخصی خود را برروی مواد و اجسام با دوام ثبت کند. و در مکانی گرد آورد، آرشیو به وجود آمد.

تفاوت بایگانی و آرشیو :

بایگانی تحت وب به تعداد سازمان‌ها وجود دارد و اسناد آن معمولاً در معرض نقل و انتقال و تحویل است.

اسناد بایگانی ارزش‌های متفاوتی دارند و گاه ارزش خود را از دست می‌دهند.

اسناد بایگانی برای انجام امور سازمانی و جاری است.

بایگانی بستر و خاستگاه اسناد آرشیوی است، در حالی که عکس آن صحیح نیست.

بایگانی خاص امور دفتری و سازمانی است.

در حالی که اسناد آرشیوی این مشخصات را داراست:

  • عصاره و چکیده بایگانی ها و مکاتبات اداری است.
  • ارزش نگهداری دارد.
  • معمولاً مربوط به امور جاری نیست و مشمول گذشت زمان می‌گردد.

برای تبدیل تقویم هایتان یا داشتن یک تقویمانلاین کافیست وارد سایت یار شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.

تست هوش Mensa

  منسا (Mensa) چیست؟

منسا قدیمی ترین انجمن غیرانتفاعی هوش و IQ برای افراد با ضریب هوشی بسیار بالا است. گروه بین المللی منسا از چندین بخش کوچک تشکیل شده است که هر کدام متعلق به ملل مختلف است. این انجمن هوش، در سال 1946 توسط دکتر لنسلوت و رونالد بریل ایجاد شد. سازمان هوش منسا کاملاً غیر سیاسی بوده و هیچ گونه تبعیضی بین اعضای خود قایل نیست و برای تایید صلاحیت و ورود، به هیچ وجه فاکتور هایی همچون ملیت، دین، نژاد و سن و سایر فاکتورهایی از این دست در نظر گرفته نمی شود. در ضمن سازمان ها و شرکت هایی که از آزمون های دیسک (DISK)، مایرز-بریگز (MBTI)، تست هوش هیجانی (Baron (EQ، تست هوش تصویری Raven و سایر آزمون های هوش، شخصیت شناسی و روانشناسی برای گزینش و سنجش نیروهای خود استفاده می کنند، می توانند در سایت cvbuilder.me به طور مادام العمر و رایگان از تمامی این آزمون ها استفاده نمایند.

اهداف سازمان هوش منسا بر اساس قوانین و خط مشی آن، شامل موارد زیر است:

  • تقویت هوش انسانی
    ترغیب افراد و ایجاد بستری برای تحقیق در زمینه هوش انسانی
    ایجاد یک محیط اجتماعی محرک و تشویق کننده برای اعضای خود

رزومه مناسب برای عضویت در منسا
برای پذیرش در سازمان منسا، شما باید در رزومه کاری خود کسب حداقل 98 درصد نمره آزمون هوش های استاندارد و آزمون هایی که تحت نظارت انجمن را داشته باشید. از جمله تست هوش معتبر می توان از آزمون IQ استنفورد باین و تست هوش کتل مقیاس 3 نام برد. البته بسته به آزمونی که در رزومه کاری خود درج کرده اید، نمره قابل قبول انجمن متفاوت خواهد بود و با توجه به سطح آزمون هوش نمره قبولی شما تعیین خواهد شد. حداقل نمره منسا برای تست هوش استنفورد، 132 است؛ در حالی که کمترین نمره قابل قبول برای آزمون IQ کتل 148 است. میانگین ضریب هوشی منسا در دسترس عموم قرار ندارد و ما تنها می دانیم که میانگین بهره هوشی آن ها از این حداقل ضرایب اعلام شده بالاتر است.

چه راه هایی برای پذیرش رزومه در منسا وجود دارد؟
ممکن است بپرسید که چطور می توان در این انجمن بین المللی عضو شد. قبل از این که یک رزومه کاری برای آن ها ارسال کنید باید در یک تست هوش رسمی شرکت کنید و نمره تست هوش خود را در نمونه رزومه خود ثبت کرده و برای آن ها ارسال کنید. حال این کار را می توانید هم از طریق خودِ آزمون های سازمان انجام دهید یا از تست IQ هایی که مطابق با ضوابط و دستورالعمل های منسا هستند، استفاده کنید. برای تشخیص نمره آزمون خود باید با موسسه ای که آزمون هوش برگزار می کند تماس بگیرید و از آن ها بخواهید یک نسخه تایید شده از برگه آزمون هوش شما را برای ارسال به منسا به شما تحویل بدهند.

 

برای داشتن یک تقویم میلادی به شمسی یا تاریخ امروز به میلادی کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.

حسابداری حقوق و دستمزد چیست

  همه افرادی که به دنبال کار مناسب هستند در واقع هدف اصلی شان کسب در آمد است. مسئله حقوق و دستمزد، هم برای کسانی که به دنبال کار هستند، هم برای کسانی که در پی یافتن نیروی کار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. محاسبه حقوق و دستمزد، عوامل تعیین کننده، قوانین حاکم بر حقوق و دستمزد، چگونگی محاسبه آن و … از مواردی است که با خواندن این مقاله می­توانید با آن آشنا شوید. حقوق مبلغی است که هر بنگاه اقتصادی موظف است بابت انجام فعالیت های نیروی کار پرداخت کند. در واقع حقوق و دستمزد، سهم نیروی کار در تولید کالا یا ارائه خدمات است. حقوق و دستمزد، مبلغی است که برای انجام کاری مشخص و در زمان مقرر، پرداخت می­شود. دو فاکتور مهم در تعیین میزان حقوق و دستمزد، کیفیت و کمیت کار است.

تفاوت میان حقوق و دستمزد:
حقوق: معمولا در قبال کار انجام شده توسط کارکنان اداری پرداخت می شود. مبالغ حقوق مطابق با قرارداد کاری است که میان کارگر و کارفرما بسته می شود و به صورت ماهانه پرداخت می شود.

دستمزد: هزینه ­ای است که مبنای آن ساعت کاری است و به صورت حق الزحمه و طبق ساعت کاری انجام شده، پرداخت می­شود. دستمزد در واقع نوعی پرداخت است که به کارگران از ماهر تا ساده پرداخت می شود.

چگونگی محاسبه حقوق و دستمزد:
برای محاسبه حقوق و دستمزد عوامل زیادی دخیل هستند از جمله قراداد اولیه ای که میان کارفرما یا مسئول مربوطه با کارگر یا کارمند اداری بسته می شود. حقوق و دستمزد جزو هزینه های شرکت محسوب می شود که در دفتر کل و دفتر روزنامه باید ثبت شود.

برای داشتن یک تقویم آنلاین یا ... های خود کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.

 

تجدید ساختارهای مالی به منظور افزایش سود

 بهتر است در ابتدا و براي درك بهتر رابطه تجديد ساختار هاي مالي و افزايش سود، با مفاهيمي مثل: استاندارد هاي حسابداري (ساختارهاي مديريتي) و مديريت سود آشنا شويد.

تعريف استانداردهاي حسابداري:

از استاندارد به معناي مقياس و نمونه و يا چيزي كه اصل و مبنا قرار گرفته شده ، براي مقايسه توسط جمع كثيري از مردم در فرهنگ لغت، نام برده شده است. در حسابداري مي توان گفت استاندارد ها، قوانيني هستند كه انجام امور را اداره كرده و تعيين كننده ي اين هستند كه گزارش مالي كدام اطلاعات را بايد در بر بگيرند.

تعريف مديريت سود:

يكي از حياتي ترين مسائل، مديريت سود مي باشد كه در حسابداري تحت وب توجه زيادي به آن مي شود. قضاوت هايي كه از طرف مديران انجام مي گيرد و اختياراتي كه مديران در روند گزارشگري مالي دارند به مديريت سود، معروف است. مديريت سود مجموعه اقداماتي است كه در راستاي استاندارد هاي مورد قبول در علم حسابداري آنلاين انجام مي شود و هدف آن وصول به سودي است كه مدنظر است.

نظر اسكيپر در مورد مديريت سود: “مديريت سود ، دخالت و مبادرت كلي و بزرگي در روند گزارشگري مالي جهت رسيدن به سطوح موردنظر از سود است. به اين صورت ، سود ممكن است با توجه با هدف هاي متفاوت مديريتي، كاهش يا افزايش يابد “.

در جايي ديگر اين چنين تعريفي از مديريت سود ارائه شده است:

” مديريت سود امري است كه باعث مي شود، گزارش سود بيشتر از اين كه عملكرد مالي يك شركت را نشان دهد، بازتابي از خواسته ها و نيازهاي مديريت باشد. ”

به طور معمول، مديريت سود با دو روش زير انجام مي پذيرد:

با روش حسابداري تعهدي، كه اين روش عبارت است ازمحاسبه عملكرد يك شركت و آشنايي با پيشامد هاي اقتصادي و عدم توجه به زماني كه معامله انجام مي گيرد، به صورتي نقدي.

به صورت تغييردادن و عوض كردن روش هاي حسابداري

براي تبديل سال شمسي به ميلادي يا داشتن يك تقويم‌آنلاين و ... كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

درباره پدر علم حسابداري كمي بيشتر بدانيد

 اهميت علوم و فعاليت هاي مالي در پيشرفت و توسعه جوامع، غير قابل انكار است. در عصري كه تمام جوامع بشري به فكر پيشرفت در زمينه هاي علمي و اقتصادي هستند، علوم و نرم افزار حسابداري، روز به روز بيشتر كاربرد دارند.

پيشينه رشته حسابداري:

پيشينه رشته حسابداري به اندازه تمدن بشري است. لوح هاي سفالي كشف شده در سومر و بابل كه متعلق به 3600 سال پيش از ميلاد مي‌باشند، به عنوان اولين مدارك حسابداري در نظر گرفته شده‌اند. البته براي بررسي پيشينه حسابداري بايد به زمان هاي قبل از پاچيولي (در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد) برگرديم زيرا كه دانشمند ايراني، خوارزمي براي اولين بار در مقاله و رساله جبر به تشريح معنا و مفهوم صفر، شمارش دهي و نوشتن نشانه‌اي اعداد پرداخته است.

پدر علم حسابداري جهان:

رشته حسابداري دانشگاهي بيشتر از 500 سال است به واسطه‌ي شخصي به نام لوكا پاچيولي كه اصالتا ايتاليايي بود، (در سال 1495 ميلادي) آغاز شد. پاچيولي دوران تحصيلي اش را در شهر ونيز سپري كرد و چند سال از عمر خود را در صومعه اي كه متعلق به فرقه فرانسيسكن بود، به عنوان راهب گذراند. وي در سال 1497 يك دعوت نامه از جانب لودويكو اسفرتسا دريافت كرد تا در شهر ميلان به اشتغال گرفته شد. پاچيولي قبل از آن معلم رياضيات نيز بود. پس از رفتن به ميلان و آشنايي با لئوناردو داوينچي، پاچيولي به داوينچي رياضيات آموخت. در سال 1499 همراه داوينچي مجبور به ترك ميلان شدند، چون پادشاه وقت فرانسه كه لوئي دوازدهم بود، شهر را به تسخير خود در آورده بود. از آن پس بيشتر سفرهاي پاچيولي با داوينچي گذشت. پاچيولي در سالي كه به ميهن خود بازگشت (سال 1517) فوت كرد.

آثار و اقدامات پاچيولي:

پاچيولي در زمينه علم رياضي چند كتاب منتشر كرد. يك كتاب وي كه مجموعي از هندسه، جبر، تناسب و نسبت را در بر دارد، شامل مواردي مثل جبر و محاسبه و كاربرد آن ها در مبادله، تجارت و دفتر داري است. پاچيولي در اين اثر به تلفيق علم رياضيات زمان خود پرداخته است و در اين كتاب براي نخستين بار توضيحي درباره شيوه‌ي نگهداري و حفظ حساب هايي كه تاجران ونيزي در زمان رنسانس مورد استفاده قرار مي‌دادند، ارائه داد. اين شيوه در سال هاي بعدي به شيوه حسابداري “دو طرفه” معروف شد.

با اين كه پاچيولي اين سيستم را اختراع نكرد و تنها آن را تدوين نمود، اما لقب پدر حسابداري را به او داده اند. مجموعه اي كه او ارائه و تدوين نمود شامل اغلب حساب و كتاب هاي مربوط به حسابداري است كه ما امروزه با آن آشنا هستيم. او چگونگي استفاده از دفاتر روزنامه و هم چنين دفتر كل را توضيح داد و متذكر شد كه يك شخص تا زماني كه بدهكاري و بستانكاري را برابر نكرده باشد، نبايد به رختخواب برود.

دفتركل پاچيولي از حساب هايي براي موجودي (شامل وجه دريافتي و موجودي كالا است)، درآمد، سرمايه، مخارج و تعهدات بانكي برخوردار بود. اين موضوعات از انواع حساب هايي است كه در صورت حساب ميزان درآمد يك اداره گزارش مي‌شود. رساله پاچيولي طيف وسيعي از موضوعات حسابداري، كه شامل اخلاقيات حسابداري و حسابداري هزينه است را در بر دارد. وي هم چنين ثبت پاياني در آخر سال را تشريح كرد و استفاده از يك تراز آزمايشي، جهت تاييد محاسبات دفتركل را پيشنهاد كرد. پاچيولي هيچ وقت فكر نمي‌كرد بتواند با اين اثر مبنا و اصل حسابداري را بنا كند و روزي سيستم رشته حسابداري با اين وسعت توسعه يابد.

 

براي تبديل تاريخ هاي خود مانند شمسي به ميلادي يا داشتن يك تقويمآنلاين كافيست وارد سايت يار شويد و لذت ببريد.

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب اينجا كليك كنيد.

 

همه چیز درباره بودجه و اصول بودجه نویسی

 ماهیت بودجه را 3 جنبه سیاسی، مالی و برنامه ای تشکیل می دهد که تعریف بودجه باید بر مبنای این 3 اصل قرار گیرد. اما هر تعریفی که از بودجه ارائه شود، روی یکی از جنبه های 3 گانه بالا تاکید بیشتری خواهد داشت. در واقع می توان گفت که هر نوع بودجه دارای آثار سیاسی، مالی و برنامه ای می باشد که از هم جدا شدنی نیستند و روی هم تاثیر دارند. در ادامه این مطلب به اصول بودجه نویسی پرداخته می شود.

 
بودجه نویسی:
بودجه کشور در واقع یک برنامه مالی برای دولت است که برای یک سال مالی تهیه می گردد و حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار و برآورد هزینه های آن سال می باشد. این بودجه برای تحقق عملیات ها و جهت نیل به اهداف و سیاست های قانونی در نظر گرفته می شود که از سه قسمت به شرح زیر تشکیل می گردد:
 
بودجه عمومی دولت:
این بودجه شامل اجزای زیر است:
پیش بینی دریافت ها و منابع تامین اعتبار که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سال مالی قانون بودجه از طریق حساب های خزانه داری کل دریافت می شود.
پیش بینی پرداخت هایی که از محل درآمد عمومی و اختصاصی برای اعتبارات جاری و عمرانی و همچنین اختصاصی دستگاه های اجرایی، در سال مربوطه انجام دهد.
 
بودجه شرکت های دولتی و بانک ها:
شامل پیش بینی درآمد و سایر منابع تامین اعتبار

بودجه موسساتی:
تحت عنوان غیر از عناوین فوق در بودجه کشور منظور می گردد.
در این حوزه سازمان ها می توانند از نرم افزار های حسابداری آنلاین، اتوماسیون اداری و… برای افزایش راندمان امور مالی استفاده کنند.
 
برای داشتن یک تقویم فارسی جذاب یا تبدیل تقویم های خود نیز کافیست وارد سایت جذاب یار شوید و نهایت بهره را ببرید.
برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

برون سپاری خدمات حسابداری

  دفاتر حسابداری هر شرکت، نشان می دهند که آن شرکت چقدر مالیات باید پرداخت کند و این موضوع، مهمترین دلیل برای پرداختن به مسائل حسابداری آنلاین و مالی شرکت ها به شمار می رود. برای کاهش سطح پیچیدگی این کار، بهتر است پرونده های شرکت را از طریق منابع خارجی، حسابداری کرد که دارای مزایایی می باشد و در ادامه شرح داده می شوند.

تعریف برون سپاری حسابداری:
به قراردادی می گویند که بین کارفرما و پیمانکار (شرکت خدمات حسابداری ) بسته می شود. این قرارداد مبنی بر انجام عملیات و فرآیندهای حسابداری تحت وب کارفرما بوده که در مدت زمان مشخصی توسط پیمانکار باید صورت گیرد. خدمات برون سپاری را می توان درون شرکت کارفرما یا بیرون از آن انجام داد.در این زمینه سازمان ها می توانند علاوه بر نرم افزار حسابداری، از نرم افزار های دیگری مانند اتوماسیون اداری و دبیرخانه آنلاین استفاده کنند.
 
دلایل برون سپاری:
از جمله دلایلی که می توان برای انجام برون سپاری به آنها اشاره کرد، موارد زیر هستند که به شرح آنها پرداخته می شود:
 
کاهش هزینه
با توجه به افزایش روز به روز هزینه نیروی کار و مواد اولیه و همچنین رقابت تنگاتنگ موجود در بین جامعه، کارفرما مجبور می شود که سطح هزینه ها را پایین بیاورد که یکی از راه های کاهش هرینه های شرکت، استفاده از برون سپاری می باشد.
کمبود منابع
کمبود کارمندان دارای دانش و مهارت بالا، کمبود مواد خام و کمبود نیروی کار با تجربه و… باعث برون سپاری خدمات می گردد.
انعطاف پذیری
تغییر در نیازهای فصلی، باعث تحمیل نیازهای مختلفی به کارفرما و شرکت می شود که می توان در قرارداد های برون سپاری، آنها را مد نظر گرفت.
هماهنگی با هسته اصلی شرکت
برای تمرکز بیشتر روی کارهای اصلی کارفرما، نیاز است برخی از کارهای شرکت برون سپاری شود.
 
 
در اخر هم برای داشتن یک تقویم آنلاین یا تبدیل تاریخ خاطرات خود می توانید وارد سایت جذاب یار شوید و لذت ببرید. 
برای خواندن ادامه این مطلب جذاب اینجا کلیک کنید.
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد